کشته شدن چند نیروی امنیتی در پاکستان در تبادل آتش با تروریست‌ها-راهبرد معاصر
حمله موشکی حزب الله به مقر اطلاعاتی ارتش اسرائیل در محور شمال آنتونیو گوترش: در متوقف ساختن بزرگترین کشتار تاریخ شکست خوردیم بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران و کشور‌های منطقه بیماری عفونی ناشناخته در افغانستان/ ۵۰۰ نفر مبتلا شدند جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی موافقتنامه نظامی امضا کردند سفیر لبنان در عراق: ایران همواره پشتیبان ما بوده است فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله هدف حمله اسرائیل به ضاحیه شهادت ۷۲ نفر در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان | ۴۰۰ نفر مجروح شدند تل‌آویو ادعای رسانه عبری درباره آتش‌بس با لبنان را تکذیب کرد حمله موشکی حزب‌الله به مجتمع صنایع نظامی حیفا پوتین آمریکا را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرد | فرمان تغییر دکترین هسته‌ای روسیه صادر شد اعلام بسته جدید کمک اتحادیه اروپا به افغانستان طالبان: افغانستان قصد دارد به بریکس بپیوندد رسانه عبری: آتش‌بس میان حزب‌الله و اسرائیل در ساعات آینده برقرار می‌شود نشست شورای امنیت درباره لبنان | فرانسه: طرح مشترکی با آمریکا برای آتش‌بس تدوین کرده‌ایم

کشته شدن چند نیروی امنیتی در پاکستان در تبادل آتش با تروریست‌ها

تبادل آتش نیرو‌های امنیتی در پاکستان با تروریست‌ها در ایالت «بلوچستان» به کشته شدن چند نیروی امنیتی منجر شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۱۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 02
کد خبر: ۱۹۲۳۳۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ دستکم چهار نیروی امنیتی و یک تروریست روز یکشنبه در جریان تبادل آتش در ایالت ناآرام «بلوچستان» در پاکستان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری «پی تی آی» این حمله در منطقه «ضناسر» در استان بلوچستان صورت گرفت. تبادل آتش بین نیرو‌های امنیتی و تروریست‌ها حدود ۲ ساعت ادامه داشت. در این حادثه چند نفر نیز مجروح شدند.

پاکستان اخیراً صحنه نا آرامی‌های سیاسی بوده است. به دنبال دستگیری «عمران خان» نخست‌وزیر سابق، اعتراضات شدیدی در چندین شهر پاکستان به راه افتاد و خشونت‌های این اعتراضات به مرگ چندین نفر و جراحت صد‌ها نفر انجامید و دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی عمران خان با قرار وثیقه را صادر کرد. پاکستان عمدتا در استان‌های خیبر پختونخوا، «بلوچستان» شهر «پنجاب میانوالی» و در استان «سند» با عملیات تروریستی مواجه می‌شود.

«میرعبدالقدوس بیزنجو» از مقامات ارشد بلوچستان گفت: «تروریست‌ها نمی‌توانند با اقدامات بزدلانه خود روحیه نیرو‌های امنیتی را تضعیف کنند. فداکاری نیرو‌های امنیتی چراغ راه ملت است.»

«خبرگزاری فرانسه» نیز با بازتاب این حادثه گزارش کرد که طالبان پاکستان مسئولیت این حادثه را به عهده گرفته است. ارتش پاکستان اعلام کرده که در عملیات ضد تروریستی در سال جاری در مجموع ۱۳۷ پرسنل امنیتی کشته و ۱۱۷ زخمی شده‌اند.

پاکستان عمدتا در استان‌های خیبر پختونخوا، «بلوچستان» شهر «پنجاب میانوالی» و در استان «سند» با عملیات تروریستی مواجه می‌شود.

اخیرا نیز یک مقام دولتی پاکستان اعلام کرد، در حمله یک عامل انتحاری در جنوب غرب پاکستان دستکم یک مامور پلیس کشته و پنج نفر زخمی شدند. «بشیر احمد»، مقام دولتی پاکستان گفت، عامل انتحاری زن به یک کاروان نیرو‌های شبه‌نظامی یگان مرزبانی پاکستان در شهر «تربت» استان بلوچستان حمله کرد. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار